Istorija

Počeci preduzeća seže u osamdesete godine 19. veka, kada su Gotlib Dajmler i Karl Benc nezavisno izumili automobile pokretane motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Dajmler je radio zajedno sa Viljelmom Maubahom, s kojim je izumio i četverotaktni motor, u Kanštatu pokraj Študgarta dok je Benc svoju radionicu imao u Manhajmu, te ne postoji zapis da su se oba izumitelja ikad upoznala.

Naziv Mercedes potiče iz 1900. godine kada je austrijskomađarski diplomat i trgovac automobilima Emil Jelinek od Dajmlerovg preduzeća naručio 36 automobila po ceni od 550.000 maraka, te zatražio da se ih nazove po njegovoj kćeri Mercedes Jelinek. 1902. ime Mercedes je zaštićeno kao naziv marke dok je trokraka zvijezda, koja simbolizira Dajmlerovu ideju o proizvodnji vozila za saobraćaj zemljom, vazduhom i vodom, kao zaštitni znak uvedena 1909., te se od 1910. njom označavaju svi proizvodi preduzeća.

1926. Dajmlerovo i Bencovo preduzeće se ujedinjuju u preduzeće nazvano Dajmler-Benc AG iz čega nastaje današnji naziv Mercedes-Benc.

Dok se fokusirala na proizvodnju kopnenih vozila, preduzeće je proizvodilo i motore za glisere, te vojne i civilne vazduhoplove, pa čak i cepeline.

Iako najpoznatija po luksuznim limuzinama, preduzeće je razvilo i brojne sportske automobile kao što su kompresorskim motorom pokretan SSK iz 1929. razvijen od strane Ferdinanda Poršea pre nego što je osnovao vlastito preduzeće, te 300 SL, koji je 1954. započeo niz sportskih modela SL-klase.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: